رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: ۲۲ هزار بسته معیشتی به خانواده زندانیان شهرستان خوی اهدا شد 

9:24 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۳۷۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: ۲۲ هزار بسته معیشتی به خانواده زندانیان شهرستان خوی اهدا شد 
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در همایش تجلیل از خیرین ویژه حمایت از خانواده زندانیان شهرستان خوی گفت: سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۲ میلیارد تومان کمک مالی و ۲۲ هزار بسته معیشتی به خانواده زندانیان نیازمند در شهرستان خوی اهدا شد.  

خبرگزاری میزان- همایش تجلیل از خیرین ویژه حمایت از خانواده زندانیان با به‌مناسبت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان با حضور ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان قضایی، اجرایی، نظامی و جمعی از مردم خیر و نیک سیرت در شهرستان خوی برگزار شد.

 رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، آیت‌الله رئیسی و همراهان وی به خصوصیات بارز این شهید بزرگوار و توجه او به واقعیت تلخ زندان پرداخت و گفت: یکی از تاکیدات رئیس جمهور شهید در زمان حضور خود در قوه قضاییه، حضور خیرین در زندان‌ها و دیدن واقعیت تلخ زندان از نزدیک بود و نتیجه آن فرهنگ توجه به زندانیان و خانواده‌های آنها و همین جمع‌ها است.

عتباتی ادامه داد: توجه به محرومان، مستضعفان و انسان‌های نیازمند و دردمند مورد تاکید وی بود و جان خود را در راه خدمت به مردم فدا کردند.

وی افزود: توجهی که شهید آیت‌الله رئیسی به مردم در همه عرصه‌ها داشت، اجازه نمی‌داد که این بزرگوار پشت میزنشین باشد و عزتی که خداوند متعال برای خدمت به مردم مستضعف و رنج دیده عنایت کرد، خود خریدار این شهید و همراهانش شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه به کمک ۳۲ میلیارد تومانی و تهیه ۲۲ هزار بسته معیشتی به خانواده‌های زندانیان نیازمند استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این کمک‌ها نشان دهنده این هستند که مردم نیک‌سیرت و خیر پای‌کار هستند و کمک به نیازمندان که بخشی از همین زندانیان دربند هستند را وظیفه شرعی و اخلاقی خود که ریشه در فرهنگ و مذهب دارد، می‌دانند.

عتباتی در پایان بیان کرد: در حال حاضر ۶۴۲ زندانی مالی و جرایم غیر عمد که غالباً افراد آبرومند و سرپرست خانواده هستند، گرفتار زندان شدند و نیازمند کمک‌های خیرخواهانه شما هستند تا از بند رهایی و به کانون گرم خانواده خود بازگردند و از این رو از تمامی خیرین استان می‌خواهم که مثل همیشه دست دستگاه قضایی را گرفته و برای آزادی این زندانیان کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امامی، رئیس دادگستری شهرستان خوی نیز در ابتدای این آیین گزارشی از اقدامات این حوزه قضایی در راستای آزادی زندانیان و کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند ارائه کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان توسط خیرین انجمن حمایت از زندانیان جمع آوری و از محل این کمک‌ها در سال گذشته ۶۵ نفر و در دوماهه سال جدید، ۴۴ زندانی مالی و جرایم غیر عمد آزاد و همچنین به خانواده‌های زندانیان نیازمند تحت پوشش کمک شده است.

 فتحی، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان هم ضمن تقدیر از حضور رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این مراسم و توجهات ویژه وی و دستگاه قضایی در سراسر استان به امر زندان و زندانیان، از تمامی خیرین که کمک حال خانواده‌های زندانیان نیازمند هستند، تجلیل کرد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *